Tervehdys sinne ruudun toiselle puolelle

Terve sinne ruudun toiselle puolelle!


Alkuun on hyvä hieman esittäytyä, jotta pääsemme askeleen verran tutummiksi.
Olen Eemeli Tanskanen ja toimin kenttäpäällikkönä sekä turvallisuusesimiehenä Tapahtumapalvelu Järjestyksellä. Toimenkuvani on melkoisen laaja, mutta sitäkin kiinnostavampi ja innostavampi, koska pääsen haastamaan ja kehittämään omaa osaamistani monipuolisissa tehtävissä niin henkilöstön kuin asiakkaidenkin parissa. Tapahtuma-alalla olen työskennellyt jo yli kymmenen vuotta ja turvallisuudenkin parissa vuosia on kertynyt jo reilusti. Tällä hetkellä työni painottuu erilaisten tapahtumien parissa työskentelyyn toimistolla ja kentällä esimiestehtäviin tilannekeskus- ja valvomohommissa.

Erilaisista projekteista voisin mainita heti alkuun, että vaikka maailmalla vallitseva koronapandemia on syönytkin paljon töitä tapahtuma-alalta, on ollut hieno huomata yritysten uskaliaisuus ja ilo ottaa askel lähemmäksi uutta normaalia tapahtumien terveysturvallisen järjestämisen suhteen.

Olemmekin jo tänä vuonna olleet mukana valmistelemassa muutamia tapahtumia, joissa järjestäjät ja henkilökunta ovat pyrkineet jo suunnitteluvaiheessa tekemään kaikkensa, ettei tauti leviäsi tapahtumissa. Jotta rajoituksista ja varotoimista saadaan kaikki hyöty irti, meidän jokaisen tulee jatkossakin toimia vastuullisesti.

Pitkäaikainen yhteistyökumppanimme Lammin Sahti on päättänyt siirtää järjestämänsä Suuret Oluet – Pienet Panimot Tampere -tapahtuman vallitsevan tautitilanteen vuoksi myöhempään ajankohtaan heinäkuun alkuun. Toivon, että tämä ja muutkin suunnitellut tapahtumat päästään järjestämään onnistuneesti.


Tapahtumapalvelu Järjestys on kasvanut vuosien varrella määrätietoisesti vahvaksi ja luotettavaksi toimijaksi. Nyt kuluvalla viikolla yritykselle tuli ikääkin jo seitsemän vuotta! Jotain meistä kertoo sekin, että meillä työskentelee jo yli 50 henkilöä, joista osa pääsääntöisesti ja osa joustavasti oman päivätyönsä ohella. Vanhimpien Järjestyksen työntekijöiden kanssa yhteistyö on jatkunut jo jopa kauemmin kuin itse yritys on ollut voimissaan. Näin tapahtumakauden alussa tahdonkin kannustaa järjestyksenvalvojia ja tapahtuma-alan erilaisista tehtävistä kiinnostuneita ottamaan rohkeasti yhteyttä. Esimerkiksi FC Lahden kotiotteluihin tarvitsemme samanaikaisesti jopa kymmeniä järjestyksenvalvojia. Meillä työskentelystä pääset lukemaan lisää täältä.

Me Tapahtumapalvelu Järjestyksellä olemme seuranneet aktiivisesti erilaisia kilpailutuksia toimialaamme liittyen ja olemme myös osallistuneet niihin. Julkiset kilpailutukset ovat monella tapaa haasteellisia ja tähän pureudutaan seuraavassa artikkelissamme tarkemmin.

Kuluneiden kuukausien aikana jätimme tarjouksemme muutamaan erilaiseen projektiin liittyen ja näistä voimmekin jo paljastaa sen verran, että pääsemme tarjoamaan henkilöstöllemme useita satoja työtunteja monipuolisiin tehtäviin keskellä kesän parasta sesonkiaikaa, joka toivon mukaan toteutuu ilman sen suurempia rajoituksia. Kannattaakin siis ottaa meidän somet haltuun, jotta kuulet tuoreimmat uutiset ja pääset kurkistamaan toimintaamme myös kulissien taakse.


Facebook – Tapahtumapalvelu Järjestys
Instagram – TapahtumapalveluJarjestys

Mielestäni henkilöstö on jokaisen yrityksen todellinen voimavara ja siitä tulee myös huolehtia. Kuluneen kevään aikana olemme turvallisesti saaneet koulutettua porukallemme lakisääteiset voimankäytön kertauskoulutukset ja lisäksi tarjolla on ollut myös muita toimialamme kannalta hyödyllisiä koulutuksia. Lisää koulutuksia on vielä kevään mittaan tulossa, mikäli tautitilanne ei pahene ja järjestäminen saadaan tehtyä turvallisesti. Kuuntelemme henkilöstön toiveita aina aktiivisesti ja pyrimme vastaamaan esitettyihin toiveisiin ja tarpeisiin. Ennen joulua teimme henkilöstökyselyn, jossa henkilöstö toivoi erilaisia varusteita ja asusteita. Täten juhlallisesti ilmoitankin henkilöstöllemme, että toiveenne on kuultu ja tilaus lippalakeista ja työhousuista onkin jo matkalla.

Tapahtumapalvelu Järjestys on siis täyden palvelun tapahtumatalo, joten voimmekin olla avuksi monissa erilaisissa tapahtuma-alaan liittyvissä asioissa. Teemme myös yrityksille ja erilaisille kiinteistöille laadukkaita ja yksilöllisiä turvallisuus- ja pelastussuunnitelmia. Tuotamme korkealaatuisia turvallisuuspalveluita, joten meiltä saatte vaikka vartijan koronarokotuspisteelle.
Koska teidän kiinteistönne pelastussuunnitelma on päivitetty viimeksi?
Otahan siis rohkeasti yhteyttä minuun tai myyntiimme niin laitetaan asiat yhdessä järjestykseen!

Tässä minun päällimmäisiä ajatuksia ja toivotaan, että koronatilanne helpottuu ja pääsemme tapaamaan kesän aikana tapahtumissa. Mukavaa kevättä kaikille ja hauskaa pääsiäistä!

1.4.2021

Eemeli Tanskanen

kenttäpäällikkö
myynti ja turvallisuusprojektit
Tapahtumapalvelu Järjestys

ps. tämä artikkeli ei ole aprillipilaa.